niedziela, 2 września 2012

na początek...

Witajcie!

Na tym blogu będę opowiadać o mojej pasji, która towarzyszy mi od ładnych paru lat - czyli o spirytyzmie. Notki będę zamieszczać regularnie (min. raz na tydzień), więc nie powinno być nudno :)

Co to jest spirytyzm?

Spirytyzm to system filozoficzny, który został zapoczątkowany ponad 150 lat temu przez francuskiego naukowca i pedagoga Allana Kardeca (czyli tego poważnego faceta z wąsikiem na zdjęciu).



Spirytyzm nie ogranicza się wcale do wirujących stolików czy seansów z kieliszkiem (a skoro już mowa o kieliszkach, ze spirytusem też nie ma nic wspólnego). Spirytyzm odpowiada na wiele egzystencjalnych pytań, a przede wszystkim umożliwia pozyskiwanie wiedzy o tym, co spotka nas po śmierci. Oznacza to, że wiedza spirytystyczna niesie ze sobą konsekwencje naukowe, etyczne i religijne, o których w przyszłości opowiem więcej.

                                                 (krótkie wprowadzenie do spirytyzmu)

Jak poznałem spirytyzm?

 Bardzo prozaicznie. Nie chodziłem na żadne seanse z mediami, które wpadały w trans i zaczęły popisywać się znajomością wymarłych języków. Nie komunikowałem się z duchami przy pomocy tabliczki ouija czy innych podobnych sprzętów. Po prostu pewnego słonecznego popołudnia, będąc jeszcze studentem drugiego roku historii, zajrzałem do antykwariatu w poszukiwaniu książek. Zamiast podręcznika akademickiego, który miał mi pomóc przygotować się do egzaminu, trafiłem tam na dzieło francuskiego spirytysty Leona Denis, pt. Życie po śmierci. Wykład nauki duchów. Książka została wydana w Katowicach w 1924 roku i może nie zwróciłbym na nią szczególnej uwagi, gdyby nie dedykacja na pierwszej stronie, która zainteresowała mnie na tyle, że postanowiłem przeczytać całość. Potem sięgnąłem do innych lektur i zdecydowałem, że poświęcę się zgłębianiu wiedzy spirytystycznej.

 Poniżej zamieściłem wam zdjęcie, abyście - w ramach zadania z neografii - sami mogli przeczytać dedykację :) (może i was zachęci ona do studiowania spirytyzmu)

Fot.1. Moja pierwsza książka spirytystyczna

Fot. 2. Dedykacja na pierwszej stronie. Potrafisz ją odczytać? :)



Wam również polecam, aby zdobywanie wiedzy spirytystycznej zacząć od książek, ewentualnie wykładów, które są coraz łatwiej dostępne w internecie.
W spirytyzmie wcale nie są najważniejsze spotkania mediumiczne, lecz zdobywanie wiedzy, praca nad swoim rozwojem i pomoc bliźnim - jest to wspaniała nauka, która niesie pocieszenie i ukojenie milionom ludzi na świecie. Ale o tym innym razem...


Miłego dnia :)



Tagi: duchy, dusza, spirytyzm, Kardec

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz